Egészséges étrend piramis. Бkos Diet - Gyuricza Бkos - Dietetikus - Az egйszsйges tбplбlkozбs

A mediterrán diéta alapjai egyszerűen - Majomkenyér

Táplálkozási modellek - a piramis, a szivárvány, és a tányér Táplálkozási modellek - a piramis, a szivárvány, és a tányér Az utóbbi években a táplálkozás az egészséges életmód egyik legfontosabb tényezőjévé vált.

egészséges étrend piramis

Számos javaslat született az egészséges étkezés megvalósítására, melyek zömmel az amerikai kontinensen fogalmazódtak meg és indultak hódító útjukra, innen terjedve tovább a többi kontinensre. Ismerkedjenek meg a táplálkozás piramis- szivárvány- és tányérmodelljével!

Szerző: Egészségtükör Ez azt mutatja meg, hogy milyen arányban fogyasszunk az egyes tápanyagokból.

egészséges étrend piramis

Piramismodell A piramis alapján helyezkednek el a folyadékok azt jelezve, hogy ebből kell a legtöbbet fogyasztanunk. Ezután következnek a gabonafélék, egy szinttel feljebb pedig a zöldségek és gyümölcsök foglalnak helyet.

egészséges étrend piramis

Ennél kisebb mennyiségben kell tejterméket egészséges étrend piramis húsokat ennünk, egészséges étrend piramis legkevesebbet pedig zsírokból, olajokból, édességekből fogyasszunk. Ezek a piramis csúcsán kapnak helyet.

egészséges étrend piramis

Szivárványmodell A táplálkozási piramis analógiájára jelent meg a kanadai táplálkozási szivárvány ban, melynek külső héján a gabonaféléket, majd egészséges étrend piramis a szivárvány középpontja felé haladva - a zöldségeket és gyümölcsöket, tejtermékeket, húsokat, majd a legbelső héjon a zsírokat, édességeket találjuk.

Ez abban mutat túl a piramismodellen, hogy itt már egységekben fejezik ki a napi javasolt szükségletet az egyes tápanyagféleségekből.

egészséges étrend piramis

Például 1 egységnek felel meg 1db kifli, 1 db alma, 2 dl joghurt, 1 db háromszög sajt, 10 dkg csirkecomb, 2 szelet sajt, stb. Az ajánlás egység gabonaféle, egység zöldség, gyümölcs, egység tejtermék, egység sovány húsféle naponta. Tányérmodell Az es tányérmodell Ausztráliából származik, ez a gyerekek táplálkozására ad javaslatot.

E szerint a csemeték tányérjára egyharmad részben húst, egyharmad részben szénhidrátfélét rizst vagy burgonyát és egyharmad részben zöldségfélét ajánlott tenni.

egészséges étrend piramis

Lásd még